Aardbeiprinsesverkiezing 

 

 

Met zicht op onze 60ste editie zijn wij de oudste prinsesverkiezing van het land geworden.

 

In het begin werden de kandidates beoordeeld op hun spraakvaardigheid, hun algemene ontwikkeling en hun kennis van de aardbeicultuur.  Deze criteria bleven bestaan en zijn gaandeweg uitgebreid met het hebben van kwaliteiten als présence, elegantie, wijsheid en het kunnen functioneren in groep, kortom, alles wat nodig is voor de Aardbeiprinses en haar eredames om een jaar lang ambassadrices van aardbeicentrum Melsele te zijn.  

Naast de titels van Aardbeiprinses, Eerste Eredame en Tweede Eredame werden recent nieuwe titels in het leven geroepen: Queen of Hearts (publieksprijs), Miss Social Media (voor het meisje dat de sponsors het meest in de sociale media vernoemt, Miss Friendship (voor het meisje dat in het traject naar de verkiezingen toe, het meest collegiaal is voor de medekandidates – wordt door de kandidates zelf aangeduid) en Miss Photogenic (prijs toegekend door de fotografen). 

Dankzij de sponsoring krijgen ALLE finalistes mooie prijzen.